20 Eylül 2011 Salı

Mental ray materyalleri

  Mental ray içerisinde bizlere sunulmuş bir cennet yatıyor=)
Fazla gelişmiş olmasada yeni kullanıcılar için biçilimiş kaftan olan Arch&Design ve Promaterial ler, sahne üzerinde oldukça tatmin edici sonuçlar çıkarabiliyor.
Bence tek eksiği bazı gerekli shader ların 3ds Max 2010 da kapalı halde gelmesi. Bunun dışında gerçekten kullanışlı bir materyal arşivi mevcut.
Bu listeler de istediğiniz malzeme mevcut değilse internet ortamından indirebilirsiniz veya oturup benim yaptığım gibi kendi malzemenizi kendiniz hazırlarsınız.
  Aslında malzeme hazırlamak korkulduğu kadar uzun zaman alan ve zor bir olay değildir. (tabii ki de özel malzemeler hariç, sss skin material gibi mesela)
Objenin malzeme özellikleri belirlenirken 3 ana başlık altında toplanmış genel ayarlamalar yapıldıktan sonra fazla bir uğraş harcanmasına gerek yoktur(hızlı bir şekilde hazırlanan materyellerden bahsediyorum acelemiz varsa yani).
Bu 3 ana başlık Arch&Design da açıkça görülmektedir;
1- Diffuse: Objenin renk ve dokusu buradan ayarlanır.
2- Reflection: Malzemenin yansıma ayarlarının yapıldığı bölümdür.
3- Refraction: Burada da objemizin ışığı ne kadar geçireceği ayarlanır.
  Bu başlıkların detaylarına daha sonraki yazılarımda değineceğim, şimdilik sadece giriş yapmış olalım ki kafalar karışmasın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder